hehe

Thursday, July 15, 2010

6 Tips Mudah : Pengundi Bijak dan Politician Wannabe.

1. banyakkan membaca, tapi jangan percaya apa yang anda baca.

bahan bacaan pula jangan la daripada satu sumber sahaja. contohnya, orang PAS akan hanya baca HARAKAH sebab konon-kononnya Berita Harian/Hairan itu tak jujur dan suka putar belit. habis, kau ingat HARAKAH tu jujur sangat la? takde putar belit la?

2. tontonlah video-video di internet.

sebab video ni paling senang untuk rakyat marhain tentukan ketulenannya. ada gambar dan suara. macam video ceramah Nizar yang menakut-nakutkan orang cina, konon orang Melayu (UMNO) nak bunuh mereka sampai banjir jalanraya dengan darah cina. baru la orang Melayu tau betapa bodohnya pemimpin Melayu yang sanggup buat apa saja demi undi cina.

3. ikutlah turutan agama, bangsa dan kemudiannya negara.

dahulukan agama. kemudian baru fikir perjuangan bangsa. last sekali barulah bertindak untuk negara. bunyinya macam tepat sungguh perjuangan PAS kan? haha. tapi sebenarnya perjuangan demi agama itu hanyalah untuk menarik minat orang melayu saja. sebab itu Nik Aziz tak kisah DAP tolak konsep negara Islam. asalkan orang cina dan india sokong PAS. guna AGAMA, untuk mendapatkan sokongan BANGSA Melayu, kemudiannya menguasai NEGARA.

4. hati-hati dengan umpan dan muslihat.

ini applicable untuk Melayu dan bukan Melayu. jangan la percaya kalau PAS dan PKR tu offer macam-macam untuk anda yang bukan Melayu sebab itu sekadar umpan. PAS dan PKR pula jangan la ingat cina dan india ni undi sebab korang bagus. itu hanya muslihat saja. macam muslihat lee kwan yew dulu la. mula-mula sokong, lama-lama pertikai. ini muslihat chauvanis namanya. takkanlah bebal sangat. cina dan india sokong hudud? cina sokong haram lesen judi? bodoh. umpan habis, ikan tak dapat.

5. jangan sokong PKR.

sebab...sebab..ini parti paling tak ada hala tuju! hahaha.

6. googlelah perkataan "melayu babi" dan "melayu bodoh".

kau akan tahu betapa bodohnya pemimpin-pemimpin yang muka Melayu, nama Melayu, beragama Islam tapi otak tahu nak menyondol saja.

3 comments:

Anonymous said...

bravo! good one! :)

deanna said...

dekat di hati..
buat lah post yg mcm ni selalu,
sbb ramai org xfaham bahasa politik..

t-qah said...

jadi nak undi mana?

eh2.. SPR da daftar? hahaha