hehe

Monday, April 30, 2012

BERSHIT 3.0 : KESILAPAN STRATEGI PR

Mengikut perkiraan Anwar, BERSHIT 3.0 tidak seharusnya begini.
Anwar dan ketua-ketua pembangkang yang lain sama sekali tindak menyangkakan yang demonstran akan bertindak terlalu ganas seperti yang dipaparkan di media.
Keganasan itu matlamatnya, tapi tidaklah sampai TERLALU ganas hingga imej dan matlamat mereka dipersoalkan.

Keganasan itu memang dimahukan mereka, sebagai modal untuk dijaja.
Tapi perlu nampak keganasan polis, bukannya peserta Bershit.
Shit! Anwar, Nik Najis dan Tambiga pening kepala.

Paling penting, media yang memaparkannya bukanlah TV3suku, media komersial UMNO/BN.
Ini media daripada telefon bimbit, videocamera dan dslr milik peserta Bershit sendiri.
Yang didakwa bebas, tidak berkepentingan dan selalunya memihak kepada mereka sendiri.
Terdapat ratusan video, dan bukan gambar yang boleh di photoshop.

Kalau sekeping gambar membawa 1000 makna,
video berdurasi 1 minit membawakan cerita sebenar.

.................................

Walaupun tajuk videonya "Polis kejam merempuh demonstran dengan kereta", kita sendiri sejujurnya dapat melihat bagaimana kereta peronda itu dilanyak oleh beruk-beruk Bershit SEBELUM kereta itu HILANG KAWALAN dan merempuh orang.
Pemandunya sudah tidak sedarkan diri / berlindung dan tidak mampu mengawal kenderaannya lagi akibat dihentam dengan batu bata, kon jalan, kayu dan besi selain tayar yang sudah pecah SEBELUM merempuh orang.
Kita juga dapat melihat dengan jelas bagaimana seorang wartawan yang ingin membantu anggota polis terbabit dibelasah, dipijak hingga lunyai oleh pejuang fisabilillah agama baru Bershit atas nama Allahuakbar.

Kemudian, kereta polis itu diterbalikkan diikuti dengan sorakan kepuasan lambang kesucian,keadilan dan keharmonian perjuangan mereka.

Baiklah.
Banyak juga bahalol-bahalol yang tinggi ilmu agama ini mengatakan yang polislah yang telah memulakan segala kekacauan, mereka hanya duduk dan bantah.

Please refer to this video : https://www.facebook.com/my.remi/posts/282475921844299?notif_t=share_reply dan nilai dengan jujur.


Anda semua akan nampak yang sememangnya, pada awalnya perhimpunan ini tidak dihujani dengan teargass dan watercanon.
Langsung tiada.

Atas arahan Anwar dan Azmin, demonstran Bershit seolah-olah dirasuk, bagai baru lepas sembelit teruk, bagai baru menjumpai pegangan akidah yang baru, terus mengingkari arahan polis dan memecahkan benteng Dataran Merdeka.

Jadi?

Kalau akulah Menteri Dalam Negeri, aku dah arahkan polis tembak mampos saja beruk-beruk itu.
Kau nak sangat mati syahid kan?
Mampos nanti tak perlu mandi, xperlu kafan.
Cukup dengan air dari watercanon dan baju Bershit.
Syahid!

Yang tak tahu menahu, yang duduk berjauhan dari tempat mula kekacauan ini, merasakan polislah puncanya.
Sedangkan keling yang mula-mula membuka penghadang polis itu tahu.
Pak Lebai Putih yang melaungkan takbir sambil melompat-lompat (hahahahaha..yang ni kelakar) itu tahu.
Anwar Ibrahim tahu.

Dan sekarang ini rakyat makin ragu-ragu dengan adanya trademark "Kepimpinan Ganas Pakatan Rakyat".

..................................

Maka, strategi keganasan ini dirakamkan dan dipaparkan media, ia tidak dapat diterima masyarakat umum.
Ahli fikir percuma PR yang terdiri daripada Mahasiswa Bulan Pertama Universiti Percuma Dataran Merdeka (UPDM) pun merangka strategi "korek bontot, lap kat orang sebelah".

"Nampak macam penyokong Bershit, tapi itu bukan penyokong Bershit. Yang memulakan kekacauan itu ahli UMNO/BN dan polis sendiri yang menyerupai penyokong Bershit"

Sounds familiar tak hujah ini??

"Muka sama, perut sama, anu nya pun sama, tapi itu bukan suami saya. itu bukan Anwar Ibrahim!"

Dan penyokong-penyokong mereka pun kembali sujud menyembah Anwar Ibrahim, Tuhan sekalian pembangkang.

...................................

Ayat paling masyhur diungkapkan oleh terrorist-terrorist PR ialah "korang semua tak pergi macam aku ni. korang semua tak tahu. korang tak boleh cakap apa-apa pasal Bershit sebab aku yang kena teargass ni yang macho, ganas, digilai wanita, berhaluan kiri, lain dari yang lain....dan...ermm..arif dengan apa yang berlaku"

Uniknya mulut ciptaan tuhan.
Mulut yang bercakap.
Tapi suara dikeluarkan oleh peti suara di tekak.
Digerakkan oleh otot di pipi.
Dijana oleh impulse dari otak.
dan apa yang terucap adalah output daripada telinga, mata, akal dan hati.

Kalau macam tu, kau tak boleh cakap apa-apa pasal kejadian Tsunami di Aceh.
Kejadian gempa bumi di Jepun.
Peperangan di Gaza.
Kebangkitan rakyat di negara-negara Arab.
Sama sekali kau tak layak mencontohi kesucian perjuangan Rasulullah dan para sahabat berjuang di medan perang demi Islam.
Sebab kau tak ada di sana, kau tak tahu.

...................................

Kesilapan paling besar PR adalah mengkambinghitamkan pihak polis dan petugas keselamatan yang lain.
Mereka menghina, memukul dan menfitnah pihak polis, penguatkuasa DBKL, FRU demi Bershit ini.

Lupakah mereka yang anggota polis dan semua petugas keselamatan ini juga mengundi?
Tidak tahukah mereka, satu Malaysia ni ratusan ribu bilangannya?
Kemudian, bila kiraan undi pos tidak memihak kepada PR, Bershit kata ada penipuan oleh SPR.
hahaha.
Ambiga, ayoyo ammaaaa....

Peniaga-peniaga di Kuala Lumpur yang ketakutan dan kerugian, berapa jumlahnya?
Campur sekali dengan pekerja-pekerja mereka.
Nik Najis kata (beserta gambar) kedai makan mengaut keuntungan ketika Bershit.
Najis, kedai makan memang la penuh orang sebab semua nak beli air/makan.
Agak-agak Pok Najis la, ada tak orang berdemo sambil beli kain ela buat hantaran pengantin?
Berdemo kemudian membeli belah handbag dan seluar dalam di SOGO?

....................................

Kepada pembaca sekalian, jangan percaya kepada tulisan cucunenekkebayan ini.
Sebab mungkin penulisnya pencacai UMNO/BN.
Sebab penulisnya tidak turun berdemo sama meraikan kebangangan umat manusia Islam Mazhab PR itu.

Jangan percaya blog ini sebab penulisnya masih tidak sanggup bertakbir Allahuakbar, membawa nama kesucian dan kelembutan Islam, mengamuk seperti babi hutan patah taringnya di tengah jalan.

Tapi, anda semua tidak ubah seperti Yahudi yang anda benci.
Membunuh yang lain, demi kehidupan sendiri.

BERSHIT: Terduduk Muntah!!








*********

untuk dijadikan modal gelak tawa

video ustazah PAS:
http://www.youtube.com/watch?v=zyPWPw9lluw&feature=relmfu

video cina yang sepatutnya "get out of this country":
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Ffeature%3Dplayer_embedded%26v%3DhXGVnX6uZPQ&h=5AQHqRv6MAQEQGbSVjJRlNkZWafHbBgjF2jz4VvnWu0ZUWQ

6 comments:

Anonymous said...

lebih baik Perdana Menteri hold dulu.jangan buat pilihanraya.kita tengok apa beruk2 ni buat untuk malukan diri sendiri lagi.dulu ptptn (yang alasannya tak masuk akal gila babi), lepas tu Bersih. Lepas ni mesti banyak lagi punyalah kebodohan-kebodohan yang terserlah.

Anonymous said...

straight to the face. tapi ni yg aku nak cakap bila tgk orang tunjuk gambar org pukul polis sama dgn polis yg menangkap org. well said cucunenekkebayan. bila tuhan dia kena dia tak percaya, bila yg ni dia percaya nak mampus.

cucunenekkebayan said...

anon1: buat je pilihanraya terus. time2 tgh hangat lg kebencian rakyat dekat keganasan PR ni.

anon2: pastu nasihat kita "jgn mudah percaya internet ni. kene pergi sendiri demo baru tahu". yg abah dia tunjuk "muka sama" tu dari mana sumbernye? kitab suci PR?

Mz Aisya said...

Senang je solusi kat sini sebenarnya, sumeeee GENG BERSIH ni, patut migrate ke pulau2 hutan or negara2 lain jek. Baru tahuu camne dok kat negara orang, time tu baru nk menyesal x bersyukur.

CUba soh dorang gi afghanistan, haaa baru tiap hari ni demonstrasi xpon peluru pecah kat kepala dorang.

Aku rasa kalau nk cite corruption, sampai habis pun xkan habis . Xkira sapa naik melainkan orang yg betul2 berilmu tinggi agama dan amalkan hudud. Insya Allah.

Yang tak leh blah, dari merosakkan negara wat demo cam tak de otak, baik beramai2 gi wat semayang hajat minta keamanan negara. Mesjid tu x penoh, nk carut kat kerajaan.

Melayu ISLAM , plz bersatu.

Anonymous said...

Cucunenekebayan, jangan panggil nama orang dgn panggilan NAJIS. Apa salah dan dosa ulama ini pada anda hingga anda sanggup berkata demikian? Anda x kenal beliau.... Kerana doa2 para alim ulama seperti beliaulah negara kita madih aman!

cucunenekkebayan said...

erk. anda pastikah beliau ulama? apa buktinya? berserban? berjubah? berjanggut? bertongkat?

mudah sungguh bergelar ulama kalau mcm tu. ulama apa yg menggalakkan perpecahan sesama Islam? ulama apa yg menjatuhkan hukum sesuka hati atas semangat kepartian politik? ulama apa yg menggelarkan masyarakat yg tidak selari fahaman POLITIK dengan beliau sebagai kafir?????