hehe

Sunday, October 4, 2009

berkawan biar seribu, berkasih biar satu..


kenalan
baru berkenalan, tak tahu lagi manusia atau syaitan..
atau syaitan bertopengkan manusia..

kawan
sudah kenal tapi belum cukup kenal..
mcm sekawan burung..
banyak, tapi hanya bersama bila ingin terbang di awan..

sahabat
lama berkawan, kini bersahabat dan bersubahat..
paling sukar dijumpa dan dilihat,
tapi mudah bila dah rapat..
paling mudah terasa dan paling susah diduga..
sebab dah rapat, kita lupa nak beringat..
sebab perempuan, kita ditinggal terkulat2!

kekasih
harap kekal berkasih-kasihan..
nanti kempunan, kasihaaan..
dialah rakan, kawan, sahabat dan teman..
kadang-kala dialah musuh dalam pergaduhan..
tapi musuh yang boleh diasuh..

buat kenalanku,
nice to meet you..

buat kawanku,
terima kasih atas gelak tawamu..
teringin juga lihat air matamu..

buat sahabatku,
sudah2 la tu..
maafkan diriku..terasa benar kehilanganmu..
kita buka kitab yang baru..
yang baru,
takkan sama seperti dulu, aku tahu..

buat kekasihku,
i love you..
tak siapa yang tahu, adakah jodoh kau dan aku?
kekalkah kita seiring waktu?
tuhan,
hentikanlah masa ini kalau di masa hadapan aku dan dia tidak lagi ketemu..
tuhan,
satukanlah kami berdua dengan cinta hingga ke hujung nyawa..
dengan hati dan rasa yang sama..
walau wajah berubah rupa..

siapa pun kau kepadaku,
terima kasih untuk itu.





17 comments:

deanna said...

thx for making me cry..
love u

=D said...

bila baca, terfikir, di manakah ak..
kenalan, kawan atau sahabat? yg pasti bukan kekasih..
kerana itu milik nana... =P

Anonymous said...

eniq disini.
saya dan kamal yg mana satu?
hehehehe =)

deanna said...

bu.. i bace utk kali kedua..
i nk nanges lagi.. terharu..
u ni jiwang jugak kn.. hehe

rama2hijau said...

terpulang la nak letak kt mana..tp yg pasti, kekasih takleh la

Anonymous said...

ouh..hati tersentuh..

Anonymous said...

sahabat tu acap ke weih?

cucunenekkebayan said...

erk? acap tu sape?

Yonggu said...

wak... nak copy.. tqvm.. nt kredit kat awak k..

cucunenekkebayan said...

sila2 la. hehe

shevshenko7 said...

nicely put! pnjm bley john? hehe.

cucunenekkebayan said...

silalah pinjam. pulangkan balik ye. haha

Anonymous said...

aku adalah kawan. aku nak terbang sama kau je. kau jatuh aku taknak jatuh sekali. hehe

john,aku pun nangis baca kekasih. hehe

abuarif said...

Kekekekekek... Pantun org x dpt... Camni la..

Anonymous said...

ouhh i pun sedih bacerr...nk share dlm fb!-kakngah

za said...

as salam..after 2 years i found dis blog..(via kahuna)..terus godek entry2 yg awal..terpikat dgn yg ini..mohon share ?

cucunenekkebayan said...

hehe..thanks!!

sila la share