hehe

Sunday, September 6, 2009

bermula cerita cinta.


menulis blog?


untuk mereka yang gilakan publisiti sahaja.

atau untuk memberitahu kepada semua rakan atau dunia dengan niat konon2 tidak sengaja, atau konon2 tiada niat untuk bagitau, atau "aku saje tulis, yang korang bace nape?", ape yang telah mereka lakukan, dapat, beli dan sebagainya.

pendek kata, nak heboh dan kecoh tentang perkembangan diri sendiri dan kehidupan yang best2 atau sedih2 belaka kepada semua orang.


itu dulu. sebelum bermula. sebelum membaca beberapa blog yang ada.


menulis blog?


bagus sebenarnya.

this is where to pen your thought.


sbb Malaysia ni name je a free country. bebas berSUARA.

tapi hakikatnya, SUARA tak pernah, takkan, tah hingin dan tak mungkin didengari.


maka, menulislah.

sbb AKAN ada orang yang baca. tulisan dibiarkan pun takpe. tak bising dan menyakitkan telinga siapa yang taknak dengar. tapi mungkin menggembirakan atau menyakitkan hati siapa yang baca.

tapi ini tulisan. takde sape paksa untuk kau baca.


aku tulis, ape yang aku rasa.

aku tulis, ape yang aku rasa berjasa.

aku tulis, ape yang aku rasa berjasa kepada semua atau sebahagian darinya.

2 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Blogging.. Huhu.. Such a fun way to express ur thought and feeling.. Welcome john.. =)

cucunenekkebayan said...

tengkiu2..
and to some people, it is a fun way to generate income too!
hehe