hehe

Friday, September 11, 2009

sampai hati, Indonesia.

Sweeping Malaysia?

haha. reti juga kau berbahasa Inggeris.
but, before u sweep something, u must know what u are sweeping actually.
yela..takut2 yang disapu itu adalah emas atau intan permata.

marah sungguh kau pada Malaysia.
benci sungguh kau pada empunya tangan yang menyuap kau, mak bapak kau, ahli keluarga, malah kucing dan lembu2 perliharaan kau di kampung halaman, indonesia kan?

ye. rakyat Malaysia mengaku berdosa dan bersalah kerana BEBERAPA bibik Indon didera oleh orang Malaysia. kami mengaku bersalah dan memohon keampunan.

mahukah kau mengaku bersalah dan memohon keampunan kpd SELURUH rakyat Malaysia bila ada bibik Indonesia yang membunuh majikannya, seorang perempuan tua, demi seutas rantai leher?

wajarkah kami rakyat Malaysia membakar bendera Indonesia, kerana warga kau, ratusan bilangannya, merompak dan menyamun di bumi Malaysia? sudah la samun, dibunuh pula mangsanya. kalau perempuan, diragut kesuciannya sebelum nyawanya.
kadang2 selepas nyawanya.

apa yang kau buat, semua bagus dan betul. kerana kau Indonesia.
kau boleh bakar bendera kami, hina negara kami, seolah2 kau lupa di mana majoriti rakyat kau mencari rezeki.
seolah2 kau pejam mata, siapa yang menabur harta di Bandung, Bali dan Jakarta.
seolah2 kau tutup telinga dan tadah tangan kepada siapa yang menghulurkan bantuan dan sama2 mengalirkan air mata tatkala negara kau dilanda malapetaka.

ambillah tarian poco-poco itu.
mengakulah lagu2 rakyat kami milik indonesia.
tuduhlah kami merampok hasil seni indonesia.
aku tak kesah.
itu hanya perhiasan untuk negara Malaysia.

silau mata kau melihat cermin KLCC mungkin. sedang negara kau masih belum mampu untuk cermin dirinya sendiri.
berdengung telinga kau mendengar laungan Merdeka kami. sedang negara kau bergelut untuk memerdekakan rakyatnya dari penjajahan kemiskinan.
pedih hati kau, bila terpaksa menerima bantuan daripada kami. sedang kau mengaku gagah di bumi sendiri.

kau nak sekat penghantaran orang gaji ke Malaysia?
sekat la. sekat punca rezeki puluhan ribu amah indonesia itu.

kau nak halau warga Malaysia dari indonesia?
bayangkan, kalau Malaysia menganjurkan 'Sweeping Indonesia' pula.

6 comments:

batu belah_batu bertangkup said...

mari bersiap siaga mencari penyodok sampah

rama2hijau said...

haha..tak boleh jugak..sebab tukang sapu kat Malaysia pun warga diorang jugak! kita bayar upah je.

mcm kita suh beruk panjat pokok kelapa. lama2, tuan beruk pun dah tak reti panjat pokok kelapa.
bergantung kat beruk je la..

Anonymous said...

kimak nye endon..dah langgo kete aku xnak byr plak..
ade ke bg anset hrge 70rggt je..igt kete aku smurah tu ke???
huh

Anonymous said...

x best r nk komen tmpat ang ni..kne tggu aprove plak..xleh cr publisiti lgsung..huh

rama2hijau said...

haha..weh, gigorn, kete ang bukan semurah 70 hengget..aku tau..sepatutnya, bagi le hp lain ek?
yang harga dalam seratua dua ke..baru la padan kan?

Anonymous said...

cey sratus due tu kre mghina gak..kuang ajq low..
wei ang selambe toi ktuk2 endon..ang tau x fvrte artis aku dr endon..sheilaon7..
endon terbaik..hahaha

ops slp..mampoiuh aku nt ang tulih psl rkyat malysia mgagumi endon..x sokong buatan malaysia..bikin kntroversi je..kui3

tlg jgn paparkan komen ini..
aku sje bls komen ang ngisi mse lapang..hahaha